Успешен бизнес по време на криза – Как да се адаптираме?

Успешен бизнес по време на криза, ВЪЗМОЖНО е!
От началото на пандемията много предприемачи и собственици на бизнеси трябваше напълно да спрат работата си. Някои успяха да реагират и изцяло да се преориентират и да променят дейността си.

В тази статия ще разгледаме как различните сфери в бизнеса се справят с пандемията и как се адаптират.

Бърз преглед:

Бизнес по време на криза – Ресторанти

Тази индустрия беше една от най-засегнатите от пандемията, но някои сектори в индустрията със сигурност не са затворили врати. Компаниите, които “процъфтяват” през това време, гледат върху това как се позиционират на пазара и как текущите им операции могат да бъдат подобрени, за да гарантират безопасността на своите служители, клиенти и всеки друг, който може да се свърже с техния продукт или услуга. Примери за това са Dominos, Papa Johnes и Pizza Hut. 

Как са се адаптирали?

Dominos предлагат безконтактно предаване на доставката, но като допълнение към това предлагат и точка на доставяне по желание – да оставят доставката пред вратата, на пейка, на рецепция и други. Разбира се, това е възможно след като плащането е извършено онлайн.

Papa Johnes, също като Dominos, предлагат безконтактно предаване, но имат и опцията да получаваш пълна информация и прозрачност относно поръчката ти (Papa Track) – дали е готова, дали е изпратена, къде се намира и други. Именно така се печелят клиенти по време на изолация – хората са се изолирали в домовете си и няма как да следят какво се случва с поръчката им, както ако са в самия ресторант, но с тази функция предлагат прозрачност на клиентите си.  

Успешен бизнес по време на криза – Доставчици на храна и други продукти

Поръчката остава препоръчителен начин за подкрепа на местния бизнес и ресторанти и със сигурност има много услуги за доставка, от които да избирате.

Някои от компаниите, които са се успешно адаптирали са Uber Eats, DoorDash и Drizly.

Как са се адаптирали?

Uber Eats обяви на своите клиенти, че ще се откаже от таксите за доставка, свързани с поръчки от независими и малки ресторанти. За да помогне на клиентите да определят кои ресторанти отговарят на изискванията, приложението ги маркира с банер „Eat Local“ (Хапвай в местното). Освен това, друга промяна в работата им е, че вместо да изплащат направените поръчки на ресторантите чрез приложението им всяка седмица, ще ги изплащат всеки ден.

Drizly доставя алкохол и алкохолни напитки. Това което ги различава от другите им конкуренти е доставката за по-малко от час. Компанията ограничава контакта между клиенти и доставчици чрез прилагане на безконтактно сканиране на документи за самоличност и елиминиране на необходимостта от подпис на клиенти. Въпреки че клиентите няма да трябва да подписват на електронното устройство на водача, компанията заяви, че някои шофьори могат да поискат клиентите да донесат собствена писалка и да подпишат разписка на хартия.

Фитнеси

Поради мерките за социално дистанциране се налага закриване на фитнес зали, фитнес студиа и спортни клубове. Mного фитнес специалисти преминават към виртуални тренировки и лично обучение чрез видео разговори, но не само. Големи фитнес зали като Planet Fitness и TS Fitness се адаптират успешно благодарение на интернет.

Как са се адаптирали?

Planet Fitness са пренесли изцяло тренировките си онлайн, като промотират че не е нужно оборудване. Всеки ден във Фейсбук страницата им се предават тренировки на живо. Ако някой не успее да се включи в тренировката на живо, компанията качва тренировките в канала си в Ютуб. Отделно от това, компанията е разработила приложение за телефон, където потребителите и могат да намерят стотици тренировки, инструкции към тях и друго полезно съдържание относно здравословния начин на живот и фитнес.

TS Fitness също e предвижило съдържанието си онлайн с виртуални групови тренировки, лично обучение през Skype и Zoom, безплатни предложения за тренировки в социалните медии и приложение за фитнес. Също така, на потребителите си, които търсят индивидуални тренировки, предлагат виртуални тренировъчни услуги. 

Дрехи и мода – Успешен бизнес по време на криза

Тази индустрия също е една от най-засегнатите, тъй като голяма част от стоките на компаниите за дрехи и мода са именно от Китай. След масовия спад в приходите на компаниите от този бранш, физическите магазини затвориха, но сега компании като H&M и Zara обръщат поглед към интернет и възможностите му.

Как са се адаптирали?

H&M затварят масово врати, но се пренасят изцяло онлайн. Променят условията си за доставки, както и за връщане – увеличават периода за връщане на закупените стоки, като и увеличават периода за доставка. Доставката и връщането на закупените стоки е напълно безплатно. Компанията доразработва приложението си за телефон, където могат да се правят покупки също.

Zara, също като H&M предприема същите стъпки в адаптацията, като набляга на онлайн продажбите от сайта им, присъствие в социални мрежи и приложения за покупки от телефон. Друго, което я прави успешно адаптираща се компания е това, че поради социалната дистанция няма как да се правят фотосесии на новите им колекции и като алтернатива изпращат дрехите на моделите по домовете им, където моделите се снимат сами в домашни условия. Zara е известна със своя продуктов стайлинг и затова намирането на начин да продължи да снима върху модели през този период на социално дистанциране й позволи да популяризира новата колекция по начин, който все още поддържа креативността и.

Музиканти и музикални магазини

Тъй като световната концертна индустрия вече е в застой, коронавируса създаде нестабилна среда за музиканти и собственици на музикални магазини на всяко ниво

Как са се адаптирали?

Пандемията принуди Шанхайския симфоничен оркестър да отмени всички свои концерти през февруари и март и остави музикантите си да работят от вкъщи, така че те започнаха да публикуват видео уроци на страницата си WeChat, заедно с неофициални видеоклипове, показващи музикантите, които репетират у дома, и плейлисти, предназначени за помогнете на хората под карантина „да се борят със скуката у дома“.

Други музиканти и групи с отменени концерти се обърнаха към социалните мрежи и използваха функциите им за предаване на живо, където изпълниха концертите си.

Музикалните магазини, също като магазините за дрехи и мода споменати по-горе, са изправени пред трудности и масово спират дейност.

Въпреки това, има компании като Zia Records, които са успели да преустановят дейността си. Компанията официално уведомява, че изцяло пренася бизнеса си онлайн. Служителите на компанията все още ходят на работа в магазините, но там само обработват поръчките. Увеличават работното си време, като започват да работят денонощно. Също така се заемат и с увеличаването на онлайн присъствието им по социални мрежи и други платформи. Предлагат, също като Dominos, място по желание за доставка и доставката им е безплатна.

Бизнес по време на кризаОнлайн магазини

Най-голямото нещо за онлайн бизнеса е способността да се адаптира и променя бързо.

Социалното дистанциране, тълпите, дългите опашки и честия недостиг на инвентар все повече смущават хората от хранителните магазини и в мрежата. Онлайн услугите за доставка на хранителни стоки процъфтяват, привличайки нови клиенти дори извън демографското предишно мнозинство.

Очаквайте скоро статия в блога ни относно онлайн магазините и как да промените вашия онлайн магазин спрямо пандемията!

Заключение

Изводът е, че никой не може да предвиди какво точно ще се случи; степента на въздействие от коронавирус наистина е, да се използва дума, от която много хора са доста болни в този момент, безпрецедентна. Вече никой няма избор да бъде напълно проактивен – всички ние трябва да реагираме в реално време на променящата се информация и ситуации по света.

Сега, повече от всякога, за компаниите е важно да разберат средата, в която живеем, и да се адаптират към нея. Това са компаниите, които не само ще оцелеят по време на пандемията, но ще изпреварят конкуренцията си

Преди всичко, останете позитивни и мислете стратегически и можете да помогнете на вашия бизнес да излезне от лошото положение.

Ако имате въпроси, можете да се свържете с нас. 

Свързани статии на тема бизнес по време на криза:


Как да спасите Вашия бизнес от фалит – #Коронавирус
До 60% възстанoвяване от заплатата – помощи за бизнеса. #Kоронавирус
Неосъществена екскурзия – Отмяна и право на обезщетение

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *