Как да спасим бизнеса си от бюрокрацията в 4 стъпки

Ако имате бизнес идея или вече действащ бизнес, но бюрокрацията Ви спъва, тази статия е точно за Вас.

Проблемът с бюрокрацията

Бизнесът разполга с ограничени финанси и обикновено пренебрегва част от законовите изисквания при старта на дейността си. Това до известна степен е нормално. За съжаление обаче голяма част от бизнесите оставят тези пропуски дълго време след като са стартирали.

Много от нашите клиенти са дошли при нас именно след като е трябвало да поправят пропуските от старта на бизнеса си, които понякога продължават и години.

Истината е, че предприемачът се загубва в морето от изисквания и накрая просто вдига ръце. Това обаче Ви поставя в уязвима позиция да получите глоби и санкции от институции или дори да Ви „извиват ръцете“, както нерядко се случва у нас.

Макар бюрокрацията да е голяма, определено има начин да се справите с нея.

1. Намиране на добър счетоводител или счетоводна къща

Една от основните институции, за които се сещаме като кажем бюрокрация, е НАП. Задълженията към държавата сякаш нямат край, а и законите се менят постоянно. Една от сферите, в които категорично Ви съветваме да не откривате топлата вода, е счетоводството и данъците.

Намерете доверен счетоводител или счетоводна къща и ще видите как ще се освободи много голям ресурс от време, което да инвестирате в планирането на бъдещите си проекти.

2. Намиране на надежден адвокат или адвокатска кантора

Адвокатите като цяло не се ползват с доверие в обществото и причините затова са много. За съжаление масово те не разбират добре бизнес процесите и нямат необходимата квалификация да решат възникналите проблеми.

Съветваме Ви да намерите доверен адвокат или адвокатска кантора. Много е важно да имате пълно доверие на юристите, с които работите, защото те трябва да знаят всичко за Вашия бизнес (подобно на лекарите).

Някои от въпросите, за които бихте ангажирали адвокат, са:

  • регистрация на търговска марка
  • получаване на инвестиция
  • преглед или изготвяне на договори с клиенти и партньори
  • събиране на неплатени вземания
  • разрешения и лицензи

3. Търговски регистър

Независимо какъв е бизнесът Ви, неизбежно ще е необходимо да подавате заявления в Търговски регистър.

Такива заявления са:

  • за първоначална регистрация на фирмата Ви;
  • за всички промени във фирмата като продажба на дялове, смяна на адрес, наименование и т.н.
  • публикуване на финансови отчети

Важно е при нужда да можете бързо и ефективно да направите съответното вписване. Много често се налгат промени в Търговски регистър по повод спазване на изисквания на обществена поръчка или при кандидатстване по дадена програма за финансиране.

4. Осигуряване на защитата на лични данни

Защитата на личните данни на нашите клиенти и партньори вече не е само формална. Изискванията на европейско ниво стават все по-строги и се прилагат с пълна сила в България.

Обработването на личните данни според правилата е процес, който трябва да спазвате постоянно и няма край, независимо от сферата, в която развивате дейност. Това е и една от най-уязвимите точки на бизнеса Ви.

Ако Вашият бизнес е насочен към международни клиенти, практически е задължително не просто да спазвате закона, но и да можете да убедите своите клиенти и партньори, че спазвате всички модерни мерки за сигурност.

Заключение

Бюрокрацията обхваща всички сфери на бизнеса и изисква много различни специалисти в различни области. Те обаче не общуват ефективно помежду си, което вреди сериозно на бизеса Ви.

В Бизнес Адвайзър решихме да обединим всички тези услуги на едно място, за да можете да се откъснете от бюрокрацията и да се фокусирате върху растежа на бизнеса си.

Ако имате въпроси или коментари, не се колебайте да ни пишете.

Свържи се с нас
С какво можем да съдействаме: *

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *