
Бизнесът претърпя значителни промени през последните години. Предлагането на услуги в онлайн пространството отдавна не е нещо нетипично. Бизнес Адвайзър е пример за бизнес, който до преди няколко години изглеждаше невъзможен онлайн.
Новите технологии ни позволяват да работим с много повече данни и да сме свързани с много повече хора (потенциални клиенти). Нека все пак първо изясним какво е маркетинг.
Какво е маркетинг?
Маркетинг буквално е взаимодействието между нашия бизнес и пазара (market). Най-често това е под формата на някаква реклама, но рекламата не изчерпва маркетинга.
Ако имаме добра услуга или стока и общуваме по правилен начин с пазара, значи трябва да успеем. Това е формулата.
Ако сме истински убедени, че нашият продукт е страхотен, но нямаме добри продажби, значи най-вероятно допускаме грешки в своята маркетинг стратегия.
Какви са отличителните белези на добрия маркетинг:
- достигаме до хора, които се интересуват от това, което предлагаме;
- разпознаваеми сме в обществето или в определени групи с това, което правим
- между рекламираното и действително предоставеното няма разминаване (можем да имаме прекрасна маркетинг кампания, но ако не можем да отговорим на създадените очаквания на клиентите, много бързо ще ги загубим)
Дотук добре. Нека навлезем в още малко детайли за видовете маркетинг.
Дигитален и традиционен маркетинг
Дигиталният маркетинг е ново явление, но за кратко време успя да се наложи като основата на множество бизнеси.
Както казахме, маркетингът е взаимодействието с пазара, т.е. презентацията на нашия бизнес за всички останали. Дигиталният маркетинг е начина,по който се презентираме онлайн, включително и чрез реклама.
Маркетингът не се свежда само до рекламите. Има много бизнеси, които харчат стотици или хиляди левове на месец, но не виждат никаква печалба. За по-сигурно, нека го напишем с големи букви и го подчертаем:
МАРКЕТИНГЪТ НЕ Е САМО РЕКЛАМА
Добре.
Платформи
Най-често използваните канали за дигитален маркетинг са:
- Фейсбук – над 2 милиарда потребители по цял свят
- Инстаграм – част от фейсбук
- Гугъл – търсачка № 1 в света
- Pinterest – сравнително нова платформа, която набира изключителна популярност и която се очаква да расте през 2019.
И много други, разбира се.
Традиционен маркетинг
Най-често използвани средства за традиционен маркетинг:
- раздаване на рекламни брошури
- промоции на стоки на оживени места – раздаване на хапки, напитки или презентация на даден уред;
- поставяне на рекламни банери по спирки, билборд или други подобни
Свържете се с нас за съдействие с дигиталния маркетинг
Не ви се пише? Обадете се на 0894 644 768
Изводи
Независимо дали си в консвервативен бранш или на гребена на модерните тенденции, правилната маркетинг стратегия може да повиши значително приходите на твоя бизнес. Тенденцията през последните години обаче е ясна – дигиталният маркетинг става все по-разпространен и измества традиционния.