Какво е маркетинг и как ще ми помогне да изградя бизнеса си?

Бизнесът претърпя значителни промени през последните години. Предлагането на услуги в онлайн пространството отдавна не е нещо нетипично. Бизнес Адвайзър е пример за бизнес, който до преди няколко години изглеждаше невъзможен онлайн.

Новите технологии ни позволяват да работим с много повече данни и да сме свързани с много повече хора (потенциални клиенти). Нека все пак първо изясним какво е маркетинг.

Какво е маркетинг?

Маркетинг буквално е взаимодействието между нашия бизнес и пазара (market). Най-често това е под формата на някаква реклама, но рекламата не изчерпва маркетинга.

Ако имаме добра услуга или стока и общуваме по правилен начин с пазара, значи трябва да успеем. Това е формулата.

Ако сме истински убедени, че нашият продукт е страхотен, но нямаме добри продажби, значи най-вероятно допускаме грешки в своята маркетинг стратегия.

Какви са отличителните белези на добрия маркетинг:

  • достигаме до хора, които се интересуват от това, което предлагаме;
  • разпознаваеми сме в обществето или в определени групи с това, което правим
  • между рекламираното и действително предоставеното няма разминаване (можем да имаме прекрасна маркетинг кампания, но ако не можем да отговорим на създадените очаквания на клиентите, много бързо ще ги загубим)

Дотук добре. Нека навлезем в още малко детайли за видовете маркетинг.

Дигитален и традиционен маркетинг

Дигиталният маркетинг е ново явление, но за кратко време успя да се наложи като основата на множество бизнеси.

Както казахме, маркетингът е взаимодействието с пазара, т.е. презентацията на нашия бизнес за всички останали. Дигиталният маркетинг е начина,по който се презентираме онлайн, включително и чрез реклама.

Маркетингът не се свежда само до рекламите. Има много бизнеси, които харчат стотици или хиляди левове на месец, но не виждат никаква печалба. За по-сигурно, нека го напишем с големи букви и го подчертаем:

МАРКЕТИНГЪТ НЕ Е САМО РЕКЛАМА

Добре.

Платформи

Най-често използваните канали за дигитален маркетинг са:

  • Фейсбук – над 2 милиарда потребители по цял свят
  • Инстаграм – част от фейсбук
  • Гугъл – търсачка № 1 в света
  • Pinterest – сравнително нова платформа, която набира изключителна популярност и която се очаква да расте през 2019.

И много други, разбира се.

Традиционен маркетинг

Най-често използвани средства за традиционен маркетинг:

  • раздаване на рекламни брошури
  • промоции на стоки на оживени места – раздаване на хапки, напитки или презентация на даден уред;
  • поставяне на рекламни банери по спирки, билборд или други подобни

Изводи

Независимо дали си в консвервативен бранш или на гребена на модерните тенденции, правилната маркетинг стратегия може да повиши значително приходите на твоя бизнес. Тенденцията през последните години обаче е ясна – дигиталният маркетинг става все по-разпространен и измества традиционния.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *