Стартиране на уебсайт през 2022 – какво трябва да имате предвид

Стартирате нов бизнес и вече имате регистрирана фирма. Супер, следващата стъпка е да го представите онлайн. В тази статия ще представим няколко ключови неща, които трябва да предвидите при изграждането на новия си сайт! Прочетете цялата статия, за да се запознаете с най-важните неща за вашия проект.

1. Мобилен дизайн – важно за Google и потребителите

От март 2021 г. Google вече официално обяви, че преминава към Mobile First Index за всички сайтове.

Повече от 70% от потребителите използват мобилни устройства за преглеждане на сайтове. Подари тази причина, сайтът трябва да е удобен, бърз и гъвкав. Сайтът трябва да е лесен за използване на мобилни устройства. Вашият сайт ТРЯБВА да бъде адаптиран към използваното устройство – телефон, таблет, лаптоп, голям монитор.

2. Бърз сайт – важно за Google и потребителите

Хората в интернет стават все по-нетърпеливи и не искат да отделят време за зареждане на страница. Освен това на места мобилната мрежа не е толкова бърза. Това е от решаващо значение особено за електронната търговия. Всички изследвания и данни показват, че колкото по-бавен е даден сайт, толкова по-голяма е вероятността да загубите потенциален клиент.

Имайте предвид: Скоростта на сайта е ключов фактор за SEO класиране за Google!

Погрижете се за скоростта на вашия сайт, като следвате тези стъпки:

2.1 Изберете бърз, надежден хостинг

Стартирането на собствен блог/сайт/онлайн магазин може да звучи като голяма стъпка, но наистина всеки може да го направи. Всичко започва с правилния хостинг партньор. Не се хвърляйте на най-евтиния хостинг план – обикновено много потребители са го закупили и всички сървърни ресурси се разпределят между всички потребители. Ние можем да ви съдействаме с консултация за хостинг партньор и подходящ план за вашия проект.

2.2 Изберете лека, бърза и отзивчива тема на WordPress

Има хиляди безплатни и платени теми на WordPress. Бъдете внимателни при избора на тема. Добре написаната, активно поддържана тема на WordPress е наистина важна за резултатите от скоростта.

Не се придържайте към NULLED или кракнати платени теми, намерени в тъмната мрежа. За вашата и потребителската сигурност не използвайте такива теми – не си струва да се спестят 50-60-70 долара за платена тема. Освен това Google може да премахне вашия от индекса им за злонамерени скриптове.

Уверете се, че вашата тема е актуализирана до най-новата версия. Използването на адаптивен дизайн е сред основните критерии при изграждането на уебсайт. Възможно е разработчиците на темата да са оптимизирали нейния код в бъдещи версии.

2.3 Премахнете всички ненужни плъгини

По-малко активни плъгини означава по-малко код, по-малко javascripts и css, което се отразява на обема информация, която трябва да се зареди допълнително, оттам и ускоряване на уебсайта.

2.4 Оразмерете вашите снимки

Не е необходимо да качвате 3000 × 4000 px изображение за представена снимка в публикация в блог. Размерът на файла в MB ще бъде голям. Оптималният размер на изображението за бързо зареждане не трябва да надвишава ~ 200kb. Второ, времето, необходимо на браузъра, за да мащабира голямото изображение до 640px ширина, например се добавя към времето за зареждане.

Ако хоствате видеоклипове на сайта – помислете за качването им в YouTube или друга подобна услуга и след това ги вградете във вашия сайт.

2.5 Включете компресирането

Активирайте компресирането на статични файлове като html, css, js. Компресирайте вашите снимки – jpeg, jpg, png, webp и други формати за снимки.

Уверете се, че сте кеширали вашия сайт. Също така помислете за кеширане на вашата база данни. Помислете за използването на CDN за доставка на съдържание. Това е инструмент, чрез който доставяте статично съдържание на потребителите си изключително бързо.

3. SEO

Бързият, удобен за мобилни устройства сайт е от съществено значение за оптимизацията на търсачките, но не е достатъчен. Ключов момент е да помислите за SEO оптимизацията на вашия уебсайт. Това е важен показател за това дали вашият сайт ще се класира на челните позиции в търсачките.

Две от водещите приставки за WordPress SEO са Yoast SEO и RankMath. Това е добро начало за изграждане на вашата класация на SERP (страница с резултати от търсачката).

Друго важно нещо е да въведете карта на сайта (SITEMAP) за търсачките – това ще улесни търсачките, тъй като картата автоматично им предоставя всички нови URL адреси, статии, страници и всяко съдържание, което добавяте или актуализирате.

Не забравяйте да се регистрирате в Google Search Console.

4. Използвайте SSL сертификат

SSL сертификатите подобряват сигурността на вашия уебсайт. Това е добър показател за търсачката на Google, че сте сериозни и се грижите за сигурността на посетителите си. SSL също изгражда доверие в посетителите / клиентите на вашия сайт. Сайтовете, които имат SSL сертификат, имат ключово предимство в класирането.

Наличието на SSL сертификат е и SEO сигнал към Гугъл.

Повечето хостинг доставчици предлагат и безплатен SSL сертификат, заедно с хостинг плана.

5. Осигурете съвместимост с GDPR и общи условия за ползване

GDPR е регламент относно защитата на личните данни за потребителите в Европа. Той задължава собствениците на сайтове да спазват определени правила. Спазването на тези правила е свързано със защитата на личните данни и е задължително. Всеки път, когато поискате данни от потребител , потребителят трябва да бъде изрично информиран за какво ще се използват тези данни, от кого, по какъв начин и с каква цел. Ако потребителят изрично се съгласи – само тогава, при описаните условия, можете да използвате неговите данни.

Много теми на WordPress предлагат вградени GDPR инструменти, така че имайте това предвид при избора на тема.

Научете повече за GDPR и политиките за уебсайт.

6. Инсталирайте Google Analytics и задайте цели.

Google Analytics е безплатен мощен инструмент, с който можете да измервате и анализирате трафика на вашия сайт и да предприемате действия за подобряване. По този начин ще имате нещо като „дъска“, в която можете да видите какво работи, защо работи и как работи. Например, за да проверите на кои страници потребителят остава най-много, или друго важно нещо – да разберете кой от вашите рекламни канали води клиенти.

Ако ще използвате реклами във Facebook, не забравяйте да поставите Facebook Pixel.

Не сте сигурни, че може сами да стартирате своя онлайн проект? Вижте нашата услуга за изработка на уебсайт.