
ВАЖНО!
Статията вече не е актуална. Министерство на финансите се отказа от промените в Наредба Н-18 за въвеждане на СУПТО софтуер.
Вече е ясно, че СУПТО идва с пълна сила и няма смисъл да се отлага неизбежното. Дали искаме или не, сме длъжни да използваме този софтуер, за да отчитаме продажбите си към НАП. В тази статия ще разберете защо според нас въвеждането на СУПТО е много добро решение и как можете да се възползвате от СУПТО за растеж на бизнеса си, прочетете…
Модули в СУПТО
СУПТО софтуерите имат минимална функционалност, която е задължителна по закон и е уредена в Приложение № 29 от Наредба Н-18. Много разработчици обаче решиха да надградят задължителната функционалност и създадоха страхотни продукти, чрез които да управлявате всички ресурси в компанията си. Това е т.нар. ERP (Enterprise Resource Planning).
Модулите, които най-често ще намерим в един СУПТО са:
- фактуриране
- управление на продажби
- управаление на клиенти
- складови наличности
- логистика
- финанси
Фактурирането е сравнително прост процес и има редица софтуери, които предлагат такава услуга, затова няма да му обръщаме повече внимание.
Свалете нашия Наръчник за СУПТО
Наръчникът включва актуална информация относно промените в Наредба Н-18 за касовите апарати. Запишете се и ще получите наръчника на имейл.
[ARForms id=168]СУПТО за растеж на бизнеса: Управление на продажбите и поръчките
За да можем успешно да управляваме продажбите си, трябва да предварително да въведем информация в софтуера за:
- нашата фирма/и, както и адресите на магазините ни, ако има такива;
- продуктите, които продаваме;
- данните на нашите клиенти/доставчици или партньори;
Повечето софтуери предлагат възможност тези данни да се въвеждат едновременно с въвеждането на самата продажба.
Самата продажба включва информация за:
- начина на предаване – директно, от склад, доставка, отложено;
- начин на плащане – в брой, с карта, по банков път
- номенклатурен номер на продаваната стока или услуга и детайли за брой, количество и тн
- уникален идентификационен код – генерира се автоматично от софтуера;
Поръчките работят на същия принцип, но в случая ние се явяваме получател на стоката/услуга.
По-добрите СУПТО софтуери предлагат визуализация на тези данни, което ни дава възможност с един поглед в графиките да разберем как се развива фирмата ни, дали разходите са се увеличили или намалили и тн.
Складови наличности
В този модул можем да следим наличностите на стокте ни на склад. Тук влизат:
- складови операции като заскладяване, изписване и др.
- производство
- спедиция
СУПТО за растеж на бизнеса: Интеграция на въшни програми
СУПТО софтуерът може да включва и интеграция с други програми като:
- разширения в WordPress като Woocommerce – по този начин поръчките от сайта ни директно се отразяват в СУПТО
- счетоводен софтуер – интеграцията може да е директна или да разчита на експортиране на данни, най-често под формата на xls. или .csv файлове;
Също така СУПТО може да ни предложи и различни възможности за визуализиране на финансовите данни на компанията, което е изключително полезно.
Повече информация по темата може да прочетете тук:
Всичко, което трябва да знам за СУПТО
Касови апарати срокове и какво трябва да знаем след промените в закона?
СУПТО – Често задавани въпроси
Софтуер за управление на продажбите в търговски обект (СУПТО)