Как да използвам СУПТО за растеж на бизнеса си?

ВАЖНО!

Статията вече не е актуална. Министерство на финансите се отказа от промените в Наредба Н-18 за въвеждане на СУПТО софтуер.

Вече е ясно, че СУПТО идва с пълна сила и няма смисъл да се отлага неизбежното. Дали искаме или не, сме длъжни да използваме този софтуер, за да отчитаме продажбите си към НАП. В тази статия ще разберете защо според нас въвеждането на СУПТО е много добро решение и как можете да се възползвате от СУПТО за растеж на бизнеса си, прочетете…

Модули в СУПТО

СУПТО софтуерите имат минимална функционалност, която е задължителна по закон и е уредена в Приложение № 29 от Наредба Н-18. Много разработчици обаче решиха да надградят задължителната функционалност и създадоха страхотни продукти, чрез които да управлявате всички ресурси в компанията си. Това е т.нар. ERP (Enterprise Resource Planning).

Модулите, които най-често ще намерим в един СУПТО са:

  • фактуриране
  • управление на продажби
  • управаление на клиенти
  • складови наличности
  • логистика
  • финанси

Фактурирането е сравнително прост процес и има редица софтуери, които предлагат такава услуга, затова няма да му обръщаме повече внимание.


Свалете нашия Наръчник за СУПТО

Наръчникът включва актуална информация относно промените в Наредба Н-18 за касовите апарати. Запишете се и ще получите наръчника на имейл.

[ARForms id=168]

СУПТО за растеж на бизнеса: Управление на продажбите и поръчките

За да можем успешно да управляваме продажбите си, трябва да предварително да въведем информация в софтуера за:

  • нашата фирма/и, както и адресите на магазините ни, ако има такива;
  • продуктите, които продаваме;
  • данните на нашите клиенти/доставчици или партньори;

Повечето софтуери предлагат възможност тези данни да се въвеждат едновременно с въвеждането на самата продажба.

Самата продажба включва информация за:

  • начина на предаване – директно, от склад, доставка, отложено;
  • начин на плащане – в брой, с карта, по банков път
  • номенклатурен номер на продаваната стока или услуга и детайли за брой, количество и тн
  • уникален идентификационен код – генерира се автоматично от софтуера;

Поръчките работят на същия принцип, но в случая ние се явяваме получател на стоката/услуга.

По-добрите СУПТО софтуери предлагат визуализация на тези данни, което ни дава възможност с един поглед в графиките да разберем как се развива фирмата ни, дали разходите са се увеличили или намалили и тн.

Складови наличности

В този модул можем да следим наличностите на стокте ни на склад. Тук влизат:

  • складови операции като заскладяване, изписване и др.
  • производство
  • спедиция

СУПТО за растеж на бизнеса: Интеграция на въшни програми

СУПТО софтуерът може да включва и интеграция с други програми като:

  • разширения в WordPress като Woocommerce – по този начин поръчките от сайта ни директно се отразяват в СУПТО
  • счетоводен софтуер – интеграцията може да е директна или да разчита на експортиране на данни, най-често под формата на xls. или .csv файлове;

Също така СУПТО може да ни предложи и различни възможности за визуализиране на финансовите данни на компанията, което е изключително полезно.

Повече информация по темата може да прочетете тук:
Всичко, което трябва да знам за СУПТО
Касови апарати срокове и какво трябва да знаем след промените в закона?
СУПТО – Често задавани въпроси
Софтуер за управление на продажбите в търговски обект (СУПТО)

[ARForms_popup id=147 type=’scroll’ width=’800′ modaleffect=’fade_in’ is_fullscreen=’no’ on_scroll=’70’ overlay=’0.6′ is_close_link=’yes’ modal_bgcolor=’#000000′ ]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *